Rondreis door Slovenië en Kroatië

Derde verslag

Hallo allemaal,

Eerst even vertellen dat we nog steeds denken in het aards-paradijs te zijn.Zo mooi,zo zonnig en zulke aardige mensen in Slovenië.

Sinds ons vorige verslag hebben we veel gezien zoals,het prachtige Bohinjska Jezero,een meer in het Nationaal Park Triglav met uitzichten op de hoogste berg van Slovenië namelijk de Triglav van 2865 mtr. hoog.

Ook hebben we het bekende stadje Bled bezocht,de plaats waarde voormalige president van Joegoslavië,de heer Tito woonde, en dat een mooi meer met een Burcht heeft.

De hoofdstad Ljubljana is geweldig.Met veel fraaie historische gebouwen en pleinen.En erg vriendelijke inwoners.Corrie en Will hebben zich hier nog in een volksfeest gestort.(zie onder de knop 'foto,s)

Intussen hebben we Corrie,s verjaardag uitgebreid gevierd.

Verder hebben we het bekende wintersport-oord Kranjska Gora bezocht en met de auto naar de top van de berg Vrsic gereden op 1611 mtr. hoogte met 24 haarspeldbochten.

Woensdag 20 mei a.s. vertrekken we richting Zagreb in Kroatië

Heel veel groetjes en tot later

Will en Chris en Corrie en Wim

Dop en Ria

Genoten van jullie verhaal over Slobvenie, wij waren er destijds ook zo van onder de indruk. Wij bezochten destijds ook al die plaatsen, maar de berg Vrsic hebben wij niet beklommen.
Wij wensen jullie een mooie reis naar en door Kroatie en kijken uit naar de volgende brief.
Ria en Dop, wij vertrekken z0 24 mei naar Auvergne en cantal in frankrijk.
Als we thuis komen zullen we de rest van jullie verslagen lezen. hartelijke groeten, Ria en Dop

toos en ton

Toen ik jullie verslag las, moest ik aan ons moeder denken. Die heeft nl ook die plek waar Tito woonde destijds bezocht. Fijn dat jullie dat allemaal nog kunnen. Groeten van ons

toos en ton

Corrie en Willy, hadden jullie al een wijntje op bij dat volksfeest?

Goof en Nel

Indrukwekkend alemaal!
Mooie foto's zeg!
Het is jullie aan te zien, dat jullie met volle teugen genieten.
Gelukkig zijn de weersvooruitzichten hier nu ook wat gunstiger,want het is nog niet veel geweest.
Dan treffen jullie het beter.
Je krijgt wat je toekomt zullen we maar zeggen!
Tot de volgende keer!
Groeten van Goof en Nel

nell

Will en Corrie gezien, dansend in Ljubljana.
Mooie foto,s en gelezen en gehoord op Corrie,s verjaardag, dat Slovenie de hemel opaarde is.
Morgenkomt Cis hier ook de verslagen en foto,s bekijken,
Tot het volgende verslag.

Ria en Dop

Wat late nieuwtjes:
Play-offs van zo 17 mei
NAC-Feijenoord 3-2 en Utrecht-Groningen 3-3
Returns op do 21-05
Feijenoord-NAC 0-4 en Groningen-Utrecht 4-0
NAC en Groningen spelen twee(of drie) wedstrijden voor een plaats in de Europa-league do 28/5 en 31/5.

Het Jazzfestival was bij mooi weer een groot succes,
op hemelvaartsdag waren 200.000 mensen in de stadop bezoek.
Onze caravan staat gepakt voor de deur, zondag reizen we bijtijds af naar la douce France.

marcel, marijke en het spul!

Mooie foto's hoor! Geniet er maar goed van

groetjes uit Breda