Rondreis door Slovenië en Kroatië

Eerste verslag

Vrijdag 1 mei 2009 zijn we om 9.00 uur vertrokken voor onze trip naar Slovenie en Kroatie.Na 397 km aangekomen in Naumburg Duitsland.

De rit ging vooral langs schitterende goudgele koolzaadvelden.

De volgende dag doorgereden naar Kipfenberg(410km) een klein plaatsje aan de rivier de Altmuhl in Bayern.Het was prachtig weer en zijn een paar dagen gebleven om te wennen.

Bezochten o.a een steengroeve waar ook naar prehistorische fossielen gezocht werd bij Solnhofen.Ook nog 40km gefietst langs de Altmuhl.

Thans zijn we op weg naar Salzburg Oostenrijk.

Claudia

Het klinkt nu allemaal al naar ;-)

johan

Hoop dat jullie een prachtige reis hebben

toos

Geniet ervan. Ik probeer de berichtgeving bij te houden

Goof en Nel Bouwens

Leuk om jullie te volgen
Fijne voortzetting!

nell

Volg jullie reis op een kaart in het beste boek.
Blijf maar lekker weg, want het weer is hier pet.

marjet bosma

Hallo reizigers,
Veel plezier toegewenst vanuit België. Ik heb Jan ook de emails gestuurd zodat hij op zijn eigen laptop verslag en foto's kan volgen. Kroatië moet heel mooi zijn. Orsi is vanuit Hongarije daar op vakantie geweest. Wij hebben afgelopen maandag voor veertien dagen een huisje in Hongarije vastgelegd, ten noorden van Boedapest, in het Pillisgebergte. We zullen tenslotte toch met Robens aanstaande schoonouders kennis moeten maken. Orsi's ouders wonen in een voorwijk van Pest. In oktober gaan we een week naar Kosovo waar we de familie Mitfari weer zullen ontmoeten. De oudste zoon (Fatmir) woont nog in Nederland maar vader, moeder en drie dochters zijn na de oorlog weer terug gegaan. Hans en vriendin Mascha zitten nu in Florence dus die hebben ook het mooie weer opgezocht. Ze komen vrijdag of zaterdag terug. Stuur de zon deze kant maar uit. Volgens de weerberichten wordt het vanaf vrijdag weer goed maar we zullen waarschijnlijk niet de temperaturen hebben waar jullie nu van kunnen genieten. En doe voorzichtig onderweg!
Veel liefs van Jan, Roben, Orsi

Dianne

Heel veel plezier en geniet ervan.....